La Biennale – There is no future like no future
06.07.–03.08.2024
The exhibition was accompanied by the following events
Thursday, July 11th, 8pm:
Tears of A Clown. Das Tragische und das Komische bei Mike Kelley
⁃ Vortrag von Sophia Rohwetter
Projective Reconstructions (Arenen der Schuld)
⁃ Szenische Lesung von Sophia Rohwetter mit Franciis Frings, Linda Skellington and Christoph Wiedemann
Friday, July 19th, 8pm:
A night of concerts
with Mik Quantius, Liza Dries, Metadeath and dj v = √(K/φ)




The Pavilion of Dispersion, Suspension, Emulsion and Solution




Elias Engolamba, Die Schiefe Kirche von Pisa, 2023, Münster Unserer Lieben Frau in Ulm, 2023, Hohe Domkirche Sankt Petrus, 2024, wood, nails, glue, lacquer, variable dimensions

Christoph Wiedemann, Casa DeLonghi, 2024, graphite on paper, 21x30 cm


Paul Klee, souvenir postcards from Zentrum Paul Klee, Bern, each 10x15 cm

Zwei Männer, einander in höherer Stellung vermutend, begegnen sich (1903), untitled (Aarelandschaften) (1900), Bern, Matte, industrieller Teil darüber der Münsterturm (1909)

Das licht und die Schärfen (1935), Zwiegespräch Baum-Mensch (1939), Anfang eines Gedichts (1938)

marble dowel from the Acropolis of Athens (left), rolling pin signed by King Willem-Alexander (right)




The Frankonian Pavilion




Heimat- und Trachtenstube FSV Leutenbach & Jonas Roßmeißl, Krone im Kühlschrank, 2024, crown, red bull refrigerator, various dimensions




Rachel Ashton, Rauchclub Wiesen, 2023, hd-video, sound, 23:00 min



Fatma Güdü, Haus, 2018, oil on linen, 50x75 cm



@beagle650, Ferris Barracks, 1995, video collage, sound, 12:17 min







The Archive Pavilion


Archive photos of Kreuzstraße, Düsseldorf, 1953, researched with Victoria Tarak, c-prints, each 13x19 m




Jones Hall, Speakeasy (15.11.2023), inkjet prints, each 13x19 cm





——/——/——/——/

Jones Hall, Glade Mullion, found sandwich panel, cardboard, paper, 170x260 cm

Jones Hall, Lacuna White, 2024, folding pavilion, duct tape, cable ties, latex paint, 200x200x250 cm

Jones Hall , Tripe Slouch Superstructure, 2024, adhesive film, release liner, wire, aluminum tape,latex paint, 120x230 cm




On the wall: Jones Hall, Hot Hail Peel,2024, adhesive film, release liner, stickers, textiles, paper, various paint, 150x200 cm


The Frisean Pavilion

Steffen Zillig, Friesisches Futur, 2024, hd-video, sound, 10:00 min

Steffen Zillig, Focko, 2024, inkjet print, 90x70 cm



Der Richtige Pavillon im Falschen, Ein Rundgang durch die Gefilde der Kunst wie des Luxus, ohne sie jemals verlassen zu müssen







Luka Naujoks, Infinity large bouquet, 2024, aluminium, acrylic glass, photo transfer, epoxy, resin, keys, diffuser, water bottles, variable dimensions






The GMO Pavilion


Juhee Kim, GMO letter, 2024, xerox print, 30x40 cm



Sophia Huth, Village People, 2024, pencil on paper, 50x65 cm







The Modern Pavilion


Chris Reinecke, Die Beobachterin verlässt ihren stationären Posten, 1996–1998, REM, Die exakte Landung, Die Landung auf dem Flugzeugträger, Celtique Keltisch (Flug über France), Die Kunst auf dem Flugzeugträger zu landen, Flug über Bogotá, six piece collage, ink, pencil, lip stick, chalk and crayon on paper, 121x120 cm







Chiara Simion, form follows (detail from Schlesinger & Mayer, department store, Chicago (1899), 2024, inkjet print, glue, variable dimensions


Claus Föttinger, Scheisse II, 2008, Inkjet-print on cotton paper, laminated, sewn, exchangable LED bulb, 65x65x65 cm

Joseph Zehrer, Kino für 21 Stühle, 1999/2024

Joseph Zehrer, projection of three live streams, (Pro7, Sat-1, RTL)


Speakeasy Bar, 2022–2024

Joseph Zehrer, Straub-Huillet: Cézanne - in conversation with Joachim Gasquet, 1990, 10:00 mins